ПОРАДИ БАТЬКАМ

ПОРАДИ БАТЬКАМ

МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

ü     Поставтеся відповідально до вибору навчального закладу. Насамперед варто звернути увагу на вчителя, який працюватиме з дитиною в 1-му класі. Чи бере він до уваги ваші прохання щодо дитини? Якщо ви вирішили віддати дитину до школи в шість років, виберіть школу, в якій створено умови для ігор та денного сну.

ü     Не гайте часу. Якщо ви вирішили зачекати рік, нехай цей рік не пройде дарма. Домашні заняття, а також заняття в спортивних секціях, художніх гуртках підвищать упевненість дитини в собі, сформують її активну  життєву позицію, дадуть можливість усвідомити особисту значимість, мотивують до творчості та навчання.

ü     Навчайте дитину взаємодії і партнерства. Перші уроки спілкування дитина отримує в сім’ї. Однак спілкування в соціумі відрізняється від звичного для неї. Програвайте з дитиною різні життєві ситуації, в яких вона виконуватиме певну роль. Так дитина навчиться розуміти стан інших, засвоювати соціальні норми поведінки тощо.

ü     Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки в дитини формуються основи впевненості в собі та успішного мовленнєвого спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовленнєвого розвитку залежить процес розвитку дитини в школі. Не забувайте, що мовлення  ліпше розвивати в атмосфері спокою, безпеки та любові.

ü     Плекайте індивідуальність дитини. У кожної дитини свій темперамент, потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.

ü     Ставте перед дитиною реальні завдання. Спрямовуйте її, допомагайте, однак у жодному разі не підганяйте.

ü     Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів рук. Це  допоможе їй опановувати письмо. Для цього слід багато вирізати,  малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо. Також можна долучати дитину до домашніх справ (наприклад, допомогти мамі на кухні — нарізати салат, хліб тощо).

ü       Забезпечуйте умови для повноцінної гри дитини. Гра — це провідна діяльність дитини, її «робота». Вітчизняний психолог Лев Виготський зазначав: «Що ліпше дитина грається, то ліпше вона підготовлена до навчання в школі».



1.Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених у собі дітей. 
2.Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу. 
3.Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути помірними. 
4.Сприяйте добрим взаєминам Вашої дитини з однолітками, адже за їх відсутності виникають напруженість і хвилювання, що призводить до появи відчуття неповноцінності, агресивності. У дитини може сформуватися негативне ставлення до дітей, до школи. 
5.Головну увагу при формуванні невимушеності і спілкуванні з дорослими приділяйте сюжетно-рольовій грі (гра в школу, роль учителя). 
6.Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати власні дії для виконання спільного завдання. 
7.Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носіями ролей є іграшки (ляльки, тварини). Дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі. 
8.Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче експериментування, під час якого діти «відкривають»  нові сторони та якості об'єктів, нові знання сприяють появі нових питань. 
 







  




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Світ без насильства очима дітей».

Неусвідомлене виховання – є підгрунтям для насильницьких дій над дитиною.